doc. Mgr. Marek VAJCHR
Courses
- Art Criticism 1 (Course guarantor)
- Bachelor Level Assembly 1 (Course guarantor)
- Bachelor Level Assembly 2 (Course guarantor)
- Bachelor Level Assembly 3 (Course guarantor)
- Bachelor Synopsis Pitching (Course guarantor)
- Concept of Diploma Thesis (Course guarantor)
- Cooperation on Assignments 1 (Course guarantor)
- Cooperation on Assignments 2 (Course guarantor)
- Cooperation on Assignments 3 (Course guarantor)
- Cooperation on Assignments 4 (Course guarantor)
- Cooperation on Assignments 5 (Course guarantor)
- Cooperation on Assignments 6 (Course guarantor)
- Creative Writing (Course guarantor)
- Interdisciplinary Colaboration 1 (Course guarantor)
- Interdisciplinary Colaboration 2 (Course guarantor)
- Literature: Themes and trends (Course guarantor)
- Praxis 1 (Course guarantor)
- Praxis 1 (Course guarantor)
- Presentation of Diploma Screenplay (Course guarantor)
- Presentation of the Aim of the Diploma Thesis (Course guarantor)
- Screenplay for studio exercises of the Department of Directing (Course guarantor)
- Screenwriting: Teaching Practice (Course guarantor)
- Script Pitching - Introduction (Course guarantor)
- Short screenplan for realisation excercises (Course guarantor)
- Short screenplan for realisation excercises (Course guarantor)
- Study Seminar KSD 1 (Course guarantor)
- Study Seminar KSD 3 (Course guarantor)
- Study Seminar KSD 5 (Course guarantor)
- World Literature 1 (Course guarantor)
Diploma thesis led and defended successfully
- BcA. Lévyová Lívia – Adaptácie z H.S.Thompsona
- MgA. Lévyová Lívia – Pravdivé legendy Báthory a Jánošík
- BcA. Parkanová Beata – Pátrání po scenáristice
- BcA. Bokšteflová Lucie – Tvořivý proces Pavla Juráčka
- MgA. Hakl Vilém – Tektonika artificiálního chaosu
- MgA. Micenková Jana – Človek ako bytosť v hraničnej situácii. Prostriedky štylizácie autenticity v súčasnej autorskej kinematografii
- BcA. Trojánek Hynek – Narace ve filmech Benedeka Fliegaufa
- BcA. Mašinová Milada – Návod na příběh
- MgA. Hakl Vilém Ph.D. – Chaos noir
- BcA. Peroutka Jan – Možnosti adaptace - Ladislav Fuks
- MgA. Soukupová Irena – Patos jako přirozená součást filmového vyprávění
- Kaclíková Kateřina – Revoltující adolescentní hrdina ve filmu
- BcA. Haubert Jakub – Metody introspektivního, nespolehlivého vyprávění ve filmu a literatuře na příkladu Klubu rváčů Chucka Palahniuka
- BcA. Machartová Kristýna – Čas a naděje ve filmech Bély Tarra a Andreje Tarkovského
- MgA. Shaken Insar – Mafiáni v českém porevolučním filmu
- MgA. Korkisch Marie – Medijní inspirace a surrealita
- MgA. Musilová Kateřina – Utajování informací a manipulace s divákem ve filmech Oriola Paula
- MgA. Krajčírová Alice – Jak psát scénář pro virtuální realitu?
- BcA. Černý Jan – Teoretizace dominantních vyprávěcích postupů v literatuře zabývající se scenáristikou
- BcA. Schmidt Michal – Sociopati nespí:
- BcA. Nebeská Kristýna – Výtvarné umění jako inspirace spirituálního filmu se zaměřením na dílo Andreje Tarkovského
- MgA. Zeithammerová Sára – Stalker: Protagonista
- MgA. Vaňková Kristýna – Formy filmového dialogu při společenském odstupu