Videoseminář 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107VS1 Z 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Elvíra NĚMEČKOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Elvíra NĚMEČKOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Úkolem předmětu je srovnat úroveň vědomostí studentů z oblasti historie tance. Měl by obohatit jejich dosavadní teoretické znalosti o vizuální rovinu a poskytnout jim základy analytické práce s inscenací.

Forma studia

diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích.

Předpoklady a další požadavky

Pro tento předmět nejsou žádné specifické požadavky .

Obsah kurzu

V prvním semestru se výuka zaměřuje především na seznámení s okruhem tanečních inscenací, dokumentujích historický vývoj oboru. V zhledme k dostupnosti filmového materiálu se tematicky zaměřuje především na období barokního divadla, místa tanec v jeho rámci včetně seznámení s divadelní praxí, mašinérií atd.; období baletního preromantismu (historizující verze baletu Marná opatrnost); obsáhle je zastoupeno romantické období včetně problematiky uchování a předávání romatického baletního odkazu; semestr uzavírá seznámení s fází pozdněromantického baletu (např. protřednictvím moderní verze baletu Excelsior).

Doporučená nebo povinná literatura

Videonahrávky:

Mary Skipping a jejípráce v barokním divadle ve švédském Drottningholmu.

Zdravý nemocný; Moliéra, Lully, Poéme Harmonique, Festival v Nice 2004

Pas de deux z divertissementa z opery Robert ďábel; A.Mendez, G.Meyerbeer, Alicia Alonso, Londýn 1989

La Sylphide; Fpierre Lacotte, Jean Schneidzhoefer, ND Praha 1988

La Sylphide; Augusr Bournonville, H.Lovenskjold, Londýnský festivalový balet 1982

Creole Giselle; Frederic Frenklin podle J Perrota aj.Coralliho, Dance Theatre of Harlem 1985

Marná opatrnost; Ivo Cramer podle verze Jeana Daubervala, francouzské lidové písně, Balet opery v Nice 1987

Marná opatrnost; Hains Spoerli, (klasická verze) J.F.Hérold, P.L.Hertel, Basilejsý balet 1986

Ruský balet v Mariinském divadle v Petrohradu a ve Velkém divadle v Moskvě, Petipovy balety (úryvky)

Excelsior; Luigi Marotti, Romualdo Marenco, ( + text české verze od Jaroslava Vrchlického), La Scalla 2000

Balety Michaila Fokina: Polovecké tance (Kníže Igor); A.P.Borodin, Mariinské divadlo 1989

Les Sylphides; Frederic Chopin, ABT 1986

Duch růže; Carl Maris von Weber, pařížská Opera 1991

Petruška; I.F.Stravinskij, pařížská Opera 1991

Balety Václava Nijinského: Faunovo odpoledne; Claude Debussy, pařížská Opera 1991

Svěcení jara; I.F.Stravinskij, The Joffrey ballet, 1992

Gaite Parisienne; Leonid Mjasin, J.Offenbach, Balets Russes de Monte Carlo 1950

Mademoiselle Fifi; Zacharij Zolov, La Farte, Alexandra Danilova, Kanada 1951

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

aktivity na seminářích, shlédnutí veškerých prezentovaných záznamů.

Poznámka

Nejsou.

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost H2024
učebna počítačová

(Hartigovský palác)
NĚMEČKOVÁ E.
12:30–14:00
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 12:30–14:00 Elvíra NĚMEČKOVÁ učebna počítačová
Hartigovský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů