Postupy a technologie obrazové postprodukce
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305PTP | zápočet | 1 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 4 až 9 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
1.Obrazová postprodukce – úvod: základy pipeline postprodukce celovečerního filmu - data management, editing, conforming, VFX, color correction a deliverables
2.Obrazová postprodukce – časová náročnost a rozpočet
3.Koordinace obrazové postprodukce - problematika řízení, nastavení timingu
4.-5. VFX / GGI - Úvod do VFX, VFX supervize, postupy a technologie VFX
- a).VFX pipeline - kompletní výrobní řetězec, VFX a jeho optimalizace
- b)VFX rozpočet, VFX ballpark - analýza scénáře, VFX breakdown, nacenění assetu
- c)VFX koordinace - VFX supervizor, VFX producer, VFX koordinátor, nastavení timingu
- d)Color grading - základní postupy při barevných korekcích, co je a není možné na gradingu dělat, časové odhady, typy gradingu (Kino / TV / HDR)
- e)Deliverables - formáty pro jednotlivé výstupy (Kino / TV/ VOD)
- f)Optimalizace VFX - maximální production value a efektivita VFX v rámci rozpočtu
- g)VFX producer a vendoři – současné trendy výroby VFX u mezinárodních filmů a seriálů
Výsledky učení
Cílem předmětu je studenty seznámit se základním procesem obrazové postprodukce. V průběhu semestru projde přednášející se studenty základní postupy a technologie obrazové postprodukce se zaměřením na praxi v českém filmovém průmyslu, především potom časovou a finanční náročnost jednotlivých fází výroby. Studenti budou obeznámeni s problematikou rozpočtování a plánování jednotlivých fází obrazové postprodukce, s detailnějším zaměřením na oblast výroby vizuálních efektů. Student bude na konci semestru obeznámen s náročností jednotlivých fází obrazové postprodukce, od preprodukce, přes produkci, až po samotnou postprodukci.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
KERLOW, Isaac Victor. The art of 3D computer animation and effects. 4th ed. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2009. ISBN 0470084901.
OKUN, Jeffrey A. a Susan ZWERMAN. The VES handbook of visual effects: industry standard VFX practices and procedures. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier, c2010. ISBN 0240812425.
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti budou hodnoceni na základě účasti a aktivity v hodinách a závěrečného písemného testu. Vyžadovaná účast na přednáškách je min. 75%.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Bakalářské studium - 2023 (Povinné předměty)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (Povinně volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (Povinné předměty)