Současná fotografie a umění 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307SOFU2 | zkouška | 4 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 79 až 99 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra fotografie
Obsah
(12/02) Roztomilé obrázky v galerii a na sociálních sítích
Simon May: The Power of Cute, Princeton University Press 2019.
(19/02) Naši mikrobí kamarád? / Nelidští aktéři, antropomorfizace a limity empatie
Jakob Johann von Uexküll: Preface (From: A Stroll Through the Worlds of Animals and Men [1934]), In: Donald Favareau (ed.) Essential Readings in Biosemiotics – Anthology and Commentary, Springer Netherlands 2009, s. 90-114.
(26/02) seminář
(04/03) DEEPFAKE!!!: Od epistemické bdělostí k paranoie
Andrew McKenzie-McHarg: Experts versus eyewitnesses. Or, how did conspiracy theories come to rely on images?, Word & image. 35(2):141-158, 2019.
(11/03) “Game of Identities”: Autoportrét, profilovka a “autentická tvůrčí výpověď”
Amelia Jones: The 'Eternal Return': Self-Portrait Photography as a Technology of Embodiment, Signs, Vol. 27, No. 4 (Summer, 2002), pp. 947-978.
(18/03) seminář
(25/03) Znovuzakouzlování světa: kontexty magie v současném umění (Noemi Purkrábková)
Isabelle Stengers: Reclaiming Animism, e-flux journal #36, červenec 2012, dostupné online: https://www.e-flux.com/journal/36/61245/reclaiming-animism/
(01/04) Velikonoce – výuka se nekoná
(08/04) „Neviditelné obrazy“: více-než-lidská časovost a postpercepční režim digitálních médií (Noemi Purkábková)
Shane Denson: Dividuated Images, Coils of the Serpent 5 (2020), s. 153-62, dostupné online: https://shanedenson.com/articles/Denson_Dividuated-Images.pdf
(15/04) seminář
(22/04) Environmentálni krize, neoruralistická hnutí a možnosti “Současné krajinářská fotografie”
Henri Lefebvre: Perspectives on Rural Sociology, in: Myvillages (ed.), The Rural, The MIT Press 2019, s. 22-26.
(29/04) “The Power of the Good Joke” / Umění jako vtip a vtip jako umění
Louis Kaplan: Photography and Humour, London: Reaktion Books Ltd, 2017.
Výsledky učení
Student se orientuje v současném umění, rozumí současným teoriím umění a fotografie, umí přemýšlet o fotografii v kontextu aktuálních diskusí o technických obrazech a dílčí diskutovaná témata umí reflektovat ve vlastní tvůrčí práci.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Povinná literatura:
Simon May: The Power of Cute, Princeton University Press 2019.
Jakob Johann von Uexküll: Preface (From: A Stroll Through the Worlds of Animals and Men [1934]), In: Donald Favareau (ed.) Essential Readings in Biosemiotics – Anthology and Commentary, Springer Netherlands 2009, s. 90-114.Andrew McKenzie-McHarg: Experts versus eyewitnesses. Or, how did conspiracy theories come to rely on images?, Word & image. 35(2):141-158, 2019.
Amelia Jones: The 'Eternal Return': Self-Portrait Photography as a Technology of Embodiment, Signs, Vol. 27, No. 4 (Summer, 2002), pp. 947-978.
Isabelle Stengers: Reclaiming Animism, e-flux journal #36, červenec 2012, dostupné online: https://www.e-flux.com/journal/36/61245/reclaiming-animism/
Shane Denson: Dividuated Images, Coils of the Serpent 5 (2020), s. 153-62, dostupné online: https://shanedenson.com/articles/Denson_Dividuated-Images.pdf
Henri Lefebvre: Perspectives on Rural Sociology, in: Myvillages (ed.), The Rural, The MIT Press 2019, s. 22-26.
Louis Kaplan: Photography and Humour, London: Reaktion Books Ltd, 2017.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast v diskusi (Příprava 3-4 otázek pro diskusi) a příprava na seminář četbou zadaných textů.
Písemná práce musí být o minimálním rozsahu 7000 znaků včetně mezer. Zvolte si téma či problém, které vás zajímá (a řešili jsme ho během semináře). Text by měl být obhajobou vašeho postoje k tématu, měl by využívat primární či sekundární zdroje, s nimiž budete polemizovat, či které použijete k podpoře svých tvrzení. Texty posílejte na pledvina@gmail.com. Zkouška bude mít podobu diskuse nad odevzdaným textem.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (Povinné předměty)
- Konzervování a restaurování fotografie - bakalář 2023 (Povinně volitelné předměty)