Základy tanečního managementu 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107ZM2 | zápočet | 3 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra tance
Obsah
Cíl předmětu:
Předmět rozvíjí znalosti získané v předmětu Základy taneční produkce, které prohlubuje a rozšiřuje o kontext i aplikaci na vlastní projekt. Studentům, kteří jej neabsolvovali, umožňuje návštěvu přednášek za předpokladu dostudování informací ze studijních opor. Výkonné umělce a tvůrce v oblasti pohybového divadla připravuje na profesní realitu, doplňuje měkké dovednosti ohledně prezentace a komunikace či týmové práce. Zaměřuje se také na tvorbu marketingových a propagačních strategií, pokročilý marketing, propagaci a styk s médii.
Tematické okruhy:
-time management – osobní i korporátní
-plánování, harmonogram, rozvrhy, fermany
-personální zabezpečení a týmová práce, vedení a komunikace
-strategie, branding, tvorba umělecké značky, korporátní identita
-marketing, propagace a reklama
-tvorba prezentace, webových stránek, portfolia
-PR, vztah k veřejnosti a publiku, styk s médii – tvorba mediálního balíčku, organizace tiskové konference
-pitching
-vedení dialogu a debaty, verbální a nonverbální komunikační dovednosti
Výsledky učení
Na konci semestru student ovládá základy managementu a řízení organizace, vedení týmu na zadaném úkolu. Orientuje se v současné taneční scéně, má vhled do aktuální grantové politiky, rozumí obsahu práce manažera či vedoucího. Získává vhled do pokročilého managementu, marketingu a prezentace uměleckých projektů, je schopen vypracovat press kit. Dokáže prezentovat svou organizaci v kontextu oboru i jiných uměleckých žánrů, je schopen argumentace i veřejného vystoupení.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3629-7.
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
JEŽEK, Vlastimil. Média a my. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, Katedra produkce, 2014. 145 s. ISBN 978-80-7331-304-3.
KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.
L'ETANG, Jacquie. Public relations : základní teorie, praxe, kritické přístupy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 338 s. :. ISBN 978-80-7367-596-7.
SMOLÍKOVÁ, Marta, ed. Management umění. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
E-Learning HAMU: [online]. https://moodle.amu.cz/
Další zdroje a média:
Taneční periodika – Taneční listy, Taneční zóna, Taneční aktuality, Operaplus
Divadelní periodika – Divadelní noviny, Svět a divadlo
Artzóna České televize, Český rozhlas Vltava – Mozaika
Sociální sítě kulturních médií
Doporučená literatura:
DEBNÁR, Viktor A., Tereza RAABOVÁ a Eva ŽÁKOVÁ. Podpora umění a kultury z Evropské unie. Praha: Divadelní ústav, 2006. ISBN 80-7008-191-0.
HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. 1. vyd. Praha: KANT – Karel Kerlický Akademie múzických umění v Praze, 2009. 301 s.:. ISBN 978-80-7437-008-3.
HOLANOVÁ, Barbora. Rešerše grantových systémů v evropských městech. Praha: IPR, 2017.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1.
MACKENZIE, Ian. Management and Marketing. LTP, 1997. ISBN 978-1899396801.
MATARASSO, François a Charles LANDRY. Hledání rovnováhy: 21 strategických dilemat v kulturní politice. Přeložila Michaela ŠEBESTOVÁ. Brno: Barrister & Principal, 2015. Kultura & arts management. ISBN 978-80-7485-047-9.
MATYÁŠOVÁ, J. Blog Proč o nás novináři nepíšou [online]. Praha. Dostupné z: http://proconasnovinarinepisou.blogspot.com
THROSBY, Davis. Economics and culture. Cambridge, New York: Cambridge university press, 2003. ISBN 0521586399.
VÍTEK, Svetozar. Organizace divadla: struktura, funkce a řízení divadelního provozu. 2. vyd. Praha: Divadelní ústav, 1981. Studijní materiály.
VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita v hodinách, seminární práce – referát z produkční praxe
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Choreografie - Choreografie a režie (Mg) od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Choreografie (Mg) - Choreografie a režie - SP na dostudování od 2024/25 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Choreografie - Taneční produkce a organizace (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Classical Ballet Technique (Volitelné předměty)
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Modern and Contemporary Dance from 2022/23 (Volitelné předměty)
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Folk Dance (Volitelné předměty)
- Pedagogika tance (Mg) - Klasický tanec od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Pedagogika tance (Mg) - Moderní a současný tanec od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Pedagogika tance (Mg) - Lidový tanec od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Taneční věda (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)