prof. Jaroslav TŮMA
Předměty
- Dějiny a literatura varhan 1 (garant předmětu)
- Didaktika varhanní hry 1
- Dizertace - textová část 1
- Dizertace - textová část 2
- Dizertace - textová část 3
- Dizertace - umělecká část 1
- Dizertace - umělecká část 2
- Dizertace - umělecká část 3
- Hra na varhany 1 (garant předmětu)
- Hra na varhany 3 (garant předmětu)
- Hra na varhany 5 (garant předmětu)
- Hra na varhany 7 (garant předmětu)
- Hra na varhany 9 (garant předmětu)
- Improvizace (varhany) 1
- Improvizace (varhany) 3
- Improvizace (varhany) 5 (garant předmětu)
- Interpretační seminář 1
- Interpretační seminář 2
- Interpretační seminář 3
- Komorní hra 7
- Komorní hra 9
- Obligátní varhany 1 (garant předmětu)
- Obligátní varhany 3 (garant předmětu)
- Příprava magisterské práce
- Seminář dizertační práce 1
- Seminář dizertační práce 2
- Seminář klávesových nástrojů 1
- Seminář klávesových nástrojů 3
- Seminář klávesových nástrojů 5
- Seminář klávesových nástrojů 7
- Seminář klávesových nástrojů 9
Vedené obhájené VŠKP
- MgA. Kohout Pavel Ph.D. – Autentická interpretace barokní varhanní hudby: Josef Seger a jihoněmecká škola
- MgA. Rajnoha Petr Ph.D. – Josef Klička a jeho varhanní dílo
- BcA. Kevická Kamila – Postavení varhanní hudby na Slovensku v 17. a 18. století
- BcA. Málková Kateřina – Zdeněk Pololáník - život a dílo
- MgA. Marešová Jiřina – Hudební analýza sonáty "94.žalm" Julia Reubka
- MgA. Žáková Lucie – Ebenovo vnímání světa, Eben vnímaný světem
- BcA. Gric Drahoslav – Varhanní transkripce
- BcA. Málková Kateřina – Latentní předpoklady minimalismu ve varhanní tvorbě.
- BcA. Káčerková Michaela – Varhanní koncerty F. X. Brixiho
- BcA. Flamíková Eva – Štefan Németh Šamorínsky: Život a dielo
- MgA. Hradecká Michelle Ph.D. – Schweitzerovo interpretační pojetí varhanních skladeb J. S. Bacha ve srovnání se současnou praxí
- BcA. Zahrádková Marie – Petr Eben - chorální inspirace na pozadí varhanního díla
- BcA.MgA. Gric Drahoslav – Gric Drahoslav: Francouzský a německý varhanní romantismus
- BcA. Svoboda Pavel – Přehled mezinárodních interpretačních soutěží v oboru varhany.
- MgA. Flamíková Eva – Organ vo svetle katolíckej liturgie.
- BcA. Scholleová Barbora – Nerovnoměrná ladění v historii a dnešní praxi
- MgA. Svoboda Pavel – Vybrané nástroje Em. Š. Petra a jejich vliv na interpretaci.
- BcA. Michalovičová Ivana – Osobnost Jiřího Reinbergera a jeho přínos českému varhannímu světu
- BcA. Slovík Juraj – Žalmy v katolíckej liturgii (Harmonizácia žalmových tónov Howarda Hughesa pre organ a návrh interpetácie)
- MgA. Michalovičová Ivana – Petr Eben / Jan Amos Komenský: Labyrint světa a ráj srdce
- BcA. Pernet Daniel Knut – Středotónová ladění a jejich modifikace
- BcA. Mosnár Marek – Postavenie organistu v spoločnosti na Slovensku
- MgA. Svoboda Pavel Ph.D. – Varhanní tvorba na objednávku Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro
- MgA. Slovík Juraj – Prieskum píšťalových organov na vybranom území Slovenska
- MgA. Pernet Daniel Knut – Notační zápis hudby pro varhany od nejstarších skladeb do roku 1700
- BcA. Habermann Alfred – Organologie v České republice
- BcA. Křemen Juraj – Problematika interpretácie Troch chorálov C. Francka v Česku a na Slovensku
- MgA. Gabčová Kristína – Kompoziční a interpretační analýza díla Messe de la pentecȏte od O. Messiaena v kontextu jeho výrazových prostředků
- BcA. Chlebanová Petříková Anna Ester – Hudební analýza zpěvu pěnkavovitých ptáků
- MgA. Křemen Juraj – Organy vysokých hudobných škȏl
- MgA. Mosnár Marek – Oddelenie organovej hry na Súkromnom konzervatóriu D. Kardoša v Topolčanoch
- BcA. Kopáčik Vladimír – Organ v liturgii evanjelickej cirkvi augsburského vyznania.
- MgA. Káčerková Michaela – Varhanní dílo Miloslava Kabeláče
- MgA. Zahrádková Marie – Olivier Messiaen a jeho varhanní tvorba
- MgA. Kopáčik Vladimír – Sigfrid Karg-Elert: Passacaglia a fúga nab-a-c-h op. 150
- BcA. Kordas Martin – Varhanní dílo Oliviera Messiaena a inspirace pro varhanní improvizaci
- BcA. Pernetová Tatiana – Porovnání pedagogických přístupů k interpretaci varhanních skladeb v ČR