Výzkumné a publikační metody

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
940VPM zkouška 6 20 hodiny SEMINÁŘŮ za celý akademický rok (45 minut), 135 až 165 hodin domácí příprava česky akademický rok

Garant předmětu

Jindřiška BLÁHOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Helena Bendová, Jindřiška BLÁHOVÁ, Tereza CZESANY DVOŘÁKOVÁ, Michaela FIŠEROVÁ, Tereza FOUSEK KROBOVÁ, Daniela JOBERTOVÁ, Veronika KLUSÁKOVÁ, Daniela MACHOVÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Rektorát

Obsah

Obsah kurzu

Celoroční kurz reaguje na aktuální potřeby studentů doktorského studia všech tří fakult AMU. Je cílem je nabídnout studentům*tkám doktorských programů vhled do základních oblastí spojených s doktorským studiem (otázky etiky a vědecké komunikace), seznámit je s náležitostmi výzkumu, nabídnout jim nástroje týkající se archivního výzkumu sběru dat či práce s databázemi a informacemi pro jejich vlastní bádání či je seznámit s praxí akademického psaní a publikování v domácích i zahraničních časopisech. Předmět zároveň slouží jako platforma pro diskusi a sdílení zkušeností doktorandů*dek.

Obsah kurzu se dělí do šesti tematických bloků (resp. 11 setkání od října do dubna), které doktorandi/doktorandky mohou absolvovat v souladu se svými SP jednotlivě (1 ECTS za každý blok) či jako celek (6 ECTS).

PŘEDMĚT SE KONÁ ON-LINE (Link byl zaslaný všem zapsaným)

Tematické bloky:

1.Akademická etika a vědecká komunikace

2.Informační zdroje a publikační platformy

3.Vytváření odborné knihovny zdrojů

4.Výzkumné projekty a RIV

5.Akademické psaní a konference

6.Základy sociologických šetření

Materiály ke kurzu včetně prezentací najdete na Moodle - https://moodle.amu.cz/course/view.php?id=1510

Forma výuky

Kurz se skládá z přednášek, seminářů a workshopů pro zapsané studenty/tky doktorských studijních programů AMU. Jednotlivé semináře probíhají vždy v konkrétní páteční termíny od 10:00-12:00 hod on-line. Celý harmonogram, obsah seminářů včetně požadavků na splněný viz

Obsah kurzu.

HARMONOGRAM KURZU:

17. 10. 2025 – Informační zdroje

24. 10. 2025 – Knihovny, databáze a citační pravidla

31. 10. 2025 – Vytvoření odborné knihovny zdrojů

7. 11. 2025 – Publikační platformy

14. 11. 2025 – Akademická etika a komunikace

21. 11. 2025 – předmět se nekoná // konference AMU

28. 11. 2025 – předmět se nekoná // Doktorandská konference Teritoria umění /

6. 3. 2026 – Výzkumné projekty

13. 3. 2026 – Příprava grantové žádosti

20. 3. 2026 – Systém RIV – výzkum a jeho hodnocení

27. 3. 2026 – Akademické konference

10. 4. 2026 – Akademické psaní

17. 4. 2026 – Základy sociologických šetření

-------

OBSAH

1/ 17. 10. 2025 – INFORMAČNÍ ZDROJE

Vyučující: Tereza Cz Dvořáková

Cíle: Studenti/tky se zorientují v nejčastějších typech českých i zahraničních pramenů a dalších informačních zdrojů, které jsou využívány ve výzkumné a vědecké práci. Naučí se prameny dobře citovat. Na konkrétních praktických příkladech zdokonalí své schopnosti rešeršní práce ve veřejných i vybraných licencovaných databázích, rejstřících, knihovních a archivních katalozích.

Forma studia: Přednáška a seminář

Obsah:

•typy pramenů a jejich dělení

•české a zahraniční paměťové a informační instituce

•sítě a platformy pro výzkum v oblasti performativních umění

•databáze a informační platformy on-line

•citační rejstříky

•společné i samostatné rešerše dle zadaných kritérií

Hodnotící metody a kritéria:

Předpokladem hodnocení je aktivní účast na semináři. Rešerše s využitím oborových informačních databází. Informační zdroje tvoří jeden celek s Publikačními platformami (8. 11.) za 1 ECTS, jsou tedy hodnoceny společně; pro získání kreditu je nutné splnění povinností v obou seminářích.

Povinná literatura:

Eco, Umberto, Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Vobotia 1997.

Hroch, Miroslav a kol., Úvod do studia dějepisu. Praha: SPN 1985

Vaněk, Miroslav a kol., Orální historie. Metodické a „technické“ postupy. Universita Palackého, Olomouc 2003.

2 / 24. 10. 2025 – KNIHOVNY, DATABÁZE, CITAČNÍ PRAVIDLA

Vyučující: Jiří Růžička (DAMU), Eliška Mlynáriková (FAMU), Kristýna Králová (HAMU)

Cíle:

Cílem semináře je představit studentům/kám oborové online databáze a ukázat, jak s nimi efektivně pracovat – časově i z hlediska relevance a aktuálnosti materiálů. Doktorandi a doktorandky si tak osvojí obecné principy pro práci s elektronickými databázemi, které jsou na AMU k dispozici: Routledge Performance Archive, Drama Online - Critical Studies and Performance Practice, EBSCO - Film & Television Literature Index; Screen Studies Collection; Cinema and Media Studies - Oxford Bibliographies nebo Grove Music Online. Fokus bude na vyhledávání zdrojů: mapování tématu, výběr vhodných klíčových slov, řazení a filtrování výsledků, využívání speciálních nástorjů/operátorů. Součástí bloku bude i možnost zopakovat si základy citačních pravidel, norem a stylů.

Hodnotící metody a kritéria:

Aktivní účast na celém semináři. Vypracování samostatného úkolu, kdy studenti a studentky připraví vlastní výzkumné zadání a k němu korpus materiálů s využitím elektronických databází (min. 20 titulů z min. 3 zdrojů/databází/knihoven). K vyhotovení úkolu využijí citační manažer (zadání úkolu je společné i pro blok “Vytváření odborné knihovny zdrojů”).

3 / 31. 10. 2025 – VYTVÁŘENÍ ODBORNÉ KNIHOVNY ZDROJŮ

Vyučující: Tobiáš Kolmačka

Cíle: Po dokončení semináře bude absolvent/ka znát principy citování a práce s cizími myšlenkami, náležitosti normy ISO690 podle vybrané interpretace. Bude schopen/na ocenit důležitost citování cizích myšlenek, ovládat citační manažer Zotero včetně jeho propojení do MS Word, analyzovat, požadovaný citační styl odborného periodika, používat citační manažer Zotero pro běžnou badatelskou práci.

Forma studia: Seminář organizovaný jako praktický workshop s vlastním PC.

K dispozici je online studijní opora, ve které jsou veškeré materiály a cvičení, pro studenty a pedagogy AMU dostupná po prvním přihlášení do Moodle AMU na https://moodle.amu.cz/course/view.php?id=475. Na semináře si studenti přinesou vlastní notebook a předem si založí účet na www.zotero.org a nainstalují free aplikaci Zotero z https://www.zotero.org/download/.

•Představení studijní opory v Moodle

struktura, vazba na semináře

•Téma 1 Nebát se a nekrást

metody a styly (prezentace)

interpretace ISO690, příklady

•Téma 2 Nejde o Zotero, jde o principy citačních manažerů

Přehled citačních manažerů podle Wikipedie

Interaktivní tutorial: Základní nastavení Zotera

Přidání dalších stylů (ISO690 Czech Full note, …)

Představení prostředí (3 sloupce)

Připojení sdílené knihovny AMU na zotero.org

Interaktivní tutorial: Získání metadat a tvorba bibliografie

•Prostředí Zotero

Organizace kolekcí, tematický katalog, vlastní články

Mazání zdrojů (z kolekce, z knihovny)

Slučování duplicitních zdrojů do jedné položky (cvičení GoogleBooks/Amazon)

Vkládání zdrojů do více kolekcí

Připojování poznámek a souborů ke zdrojům, rešerše

•Použití MS Word a propojení se Zoterem

Ukázka v textu Vývoj pojetí metafor, navázání polí, automatizované vytvoření bibliografie, přepnutí na jiný styl, komplikace s potlačeným autorem

Cvičení: zvládnout provázání vlastními silami, k dispozici plakátkový tutorial

Ukázka změn v databázi a aktualizace v dokumentu

Tipy a triky: Zobrazení polí v MS Word

•Téma 3 Analýza stylu odborného časopisu

Časopisy se hlásí ke stylu, ale upravují si jej

Principy kontroly stylu v citačním manažeru

Hodnotící metody a kritéria:

Aktivní účast na obou seminářích. Vypracování samostatného úkolu, kdy studenti a studentky připraví vlastní výzkumné zadání a k němu korpus materiálů s využitím elektronických databází (min. 20 titulů z min. 3 zdrojů/databází/knihoven). K vyhotovení úkolu využijí citační manažer (zadání úkolu je společné i pro blok “Knihovny, databáze, citační pravidla).

Povinná literatura:

Langer, Tomáš, Citační manažer Zotero - bibliografické citace a inteligentní práce s informačními zdroji [online kurz v LMS Moodle]. Dostupné z https://moodle.amu.cz/course/view.php?id=475

Bernátová, Olga – Skůpa, Jan 2011. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. dubna 2011. Brno, 2. září 2011 [cit. 2020-08-31]. Dostupné z: http://www.citace.com/soubory/csniso690-interpretace.pdf.

AMU. Pokyny k formální úpravě studií a dalších příspěvků v časopise ArteActa. ArteActa [online]. Praha, b.d. [cit. 2020-08-31]. Dostupné z: https://www.arteacta.cz/wp-content/uploads/2020/06/ArteActa-pravidla-form%C3%A1ln%C3%AD-%C3%BApravy-text%C5%AF.pdf

Doporučená literatura:

ČSN ISO 690. Informace a dokumentace – Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011. 40 s. Třídící znak 01 0197.

4 / 7. 11. 2025 - PUBLIKAČNÍ PLATFORMY

Vyučující: Veronika Klusáková

Cíle:

Seminář seznámí studenty/tky se základními odbornými oborovými periodiky, s pravidly recenzních řízení, publikačními standardy a novými možnostmi zveřejňování výsledků uměleckého výzkumu. Po dokončení bloku bude absolvent/ka znát odborné časopisy zaměřené na performativní umění a jejich profily publikační standardy a principy recenzního řízení. Důraz bude kladen na periodikum AMU ArteActa, který vyučující vede jako šéfredaktorka.

Forma studia: Přednáška a seminář

Obsah:

•odborné časopisy zaměřené na performativní umění: rozdíl mezi impaktovanými, recenzovanými a odbornými časopisy (Iluminace, Živá hudba, Divadelní revue, ArteActa atp.)

•otevřená věda a Open Access

•publikační standardy

•principy recenzních řízení

•tištěné a elektronické časopisy

•nové možnosti zveřejňování výsledků uměleckého výzkumu

Hodnotící metody a kritéria:

Aktivní účast na semináři. Rešerše odborného časopisu zaměřeného na performativní umění. Informační zdroje a Publikační platformy tvoří jeden blok za 1 ECTS, jsou tedy hodnoceny společně; pro získání kreditu za celý blok je nutné splnění povinností v obou.

Povinná literatura:

Internetové stránky odborných časopisů zaměřených na performativní umění (bude součástí bloku).

5 / 14. 11. 2025 - AKADEMICKÁ ETIKA A VĚDECKÁ KOMUNIKACE

Jména vyučující/ho: Daniela Jobertová

Cíle:

Student/ka si osvojí obecné principy a základní pojmy akademické integrity, typy prohřešků proti akademické etice při výzkumné práci a zveřejňování jejích výsledků. Po dokončení semináře bude schopen/na vymezit, popsat a aplikovat etický rozměr jednání v akademickém kontextu; nastínit varianty chování v eticky nejednoznačných situacích včetně jejich dopadů a navrhnout řešení; vyhodnotit míru porušení citačních zásad v odborném textu; vysvětlit rozdíl mezi porušením akademické etiky a nekvalitním výzkumem.

Forma studia: Seminář vedený formou problémové diskuse na základě vybraných klíčových pojmů a zahrnující řešení modelových situací.

Obsah:

•expozice základních pojmů a principů akademické etiky

•důvody porušování akademické integrity ze strany studentů i výzkumníků

•zásady práce s myšlenkami druhých

•publikační praxe a typy jejího porušení (desatero)

•anti-plagiátorské systémy – co umí a co neumí

•etické komise a etické kodexy

•chování ve výzkumné komunitě, konflikty zájmů, whistleblowing

•vztah doktoranda a školitele

•plagiátorské kauzy a jejich dopad

Povinná literatura:

Tauginiené, Loreta, et al. Slovník pojmů pro akademickou etiku [Glossary for Academic Integrity]. Aktualizovaná verze, 2018. Přeloženo: Tomáš Foltýnek, Dita Dlabolová, Jana Dannhoferová, Veronika Králíková, Pavel Turčínek. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019.

Knecht, P., & Dvořák, D. (2013). Etika vědecké práce a publikování pro mírně pokročilé. Pedagogická orientace, 23(4), 554–578. DOI: http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-554

Internetové zdroje:

http://www.academicintegrity.eu/wp/

Hodnotící metody a kritéria:

Aktivní účast na semináři, vyplnění internetového šetření, písemné zpracování možných řešení zadané nejednoznačné situace rozhodování v akademickém kontextu.

----------------------

LS

6 / 6. 3. 2026 – VÝZKUMNÉ PROJEKTY

Vyučující: Helena Bendová

Cíle: Doktorandi/dky získají informace o interní podpoře vědy a výzkumu na AMU, budou seznámeni s pravidly a požadavky projektové soutěže AMU a Studentské grantové soutěže, seznámí se s typy úspěšně realizovaných projektů. Bude vysvětlen rozdíl mezi projekty základního výzkumu, aplikovaného výzkumu a uměleckého výzkumu. Zároveň dostanou studující informace o grantové podpoře ze strany tuzemských i zahraničních externích subjektů – Grantová agentura české republiky, TAČR, NAKI, Fulbright.

Forma studia:

Přednáška a seminář

Obsah

•tuzemská grantová schémata AMU (SGS, DKR, Doktorské mobility) i mimo AMU (ČLF, GAČR, TAČR, NAKI, SFKMG, SFK);

•zahraniční možnosti (Fulbright, DAAD, Horizont Evropa )

•postupy a metody při přípravě a realizaci výzkumného projektu

Povinná literatura:

Zadávací dokumentace SGS AMU – primárně je třeba přečíst Výnos rektorky 15/2023 a formulář žádosti: https://www.amu.cz/cs/veda-vyzkum-rozvoj/grantove-souteze-na-amu/studentska-grantova-soutez-amu/

Zadávací dokumentace Fulbrightova stipendia pro postgraduální studium: https://www.fulbright.cz/stipendia/stipendium-pro-postgradualni-studium/

Doporučené zdroje:

https://gacr.cz/zadavaci-dokumentace/

https://marie-sklodowska-curie-actions.ec.europa.eu/

https://www.horizontevropa.cz/cs

https://www.tacr.cz/

https://mk.gov.cz/statni-fond-kultury-cr-cs-42

Úkol na příští hodinu:

Vymyslete a stručně v bodech popište návrh vlastního výzkumného grantového projektu – měl by obsahovat název, stručný popis obsahu a metody výzkumu, výsledků, odhad rozpočtu a délky trvání projektu, výběr konkrétního grantového programu/programů, pro něž se daný projekt hodí. Stačí stručně v bodech v rozsahu jedné normostrany.

Text pošlete na email helena.bendova@famu.cz nejpozději do 10.00 12.3., na další hodině budou texty sloužit jako podklad pro diskusi a rozpracování vašich nápadů.

7 / 13. 3. 2026 – PŘÍPRAVA GRANTOVÉ ŽÁDOSTI

Vyučující: Helena Bendová

Cíle:

Doktorandi/dky se naučí definovat svůj výzkumný projekt, výzkumnou strategii a zpracovat grantovou žádost základního výzkumu po odborné, personální i rozpočtové stránce. Budou schopni připravit grantovou přihlášku do některé z projektových soutěží na AMU, ale i mimo ni.

Forma studia:

Přednáška a seminář

Obsah

•koncepce a řešení dílčího výzkumného projektu v rámci disertačního výzkumu: obsahová rovina projektu a formální rovina projektu ve vztahu ke konkrétní výzvě

•tipy a rady na fungující postupy při přípravě přihlášky, mj. včetně využití projektového zázemí ze strany AMU a AI nástrojů

•vypracování draftu grantového projektu / žádosti

Doporučená literatura:

Šesták, Zdeněk, Jak psát a přednášet o vědě, Praha, Academia 2000.

Hruška, J. Desatero doporučení ke strategii psaní projektů [online] [2015-01-02]. Dostupné z: https://www.kraj-jihocesky.cz/ku_file/34607/0.

Manuál pro žadatele a řešitele grantů FAMU projektů [online] [2024-09-17]. Dostupné z: https://www.famu.cz/cs/vyzkum-a-zahranici/informace-k-oblasti-vedy-vyzkumu/.

8 / 20. 3. 2026 – SYSTÉM RIV – VÝZKUM A HODNOCENÍ

Jméno vyučující: Daniela Machová

Cíle:

Absolventi/tky se praktickou formou seznámí s Rejstříkem informací o výsledcích výzkumu a vývoje (RIV) a naučí se s ním aktivně pracovat. Dále získají povědomí o platné Definici druhů výsledků.

Obsah semináře:

•Seznámení s Rejstříkem informací o výsledcích výzkumu a vývoje (RIV) v kontextu do Metodiky hodnocení výzkumných organizací

•Definice druhů výsledků výzkumu a vazba RIVu na manuál Frascati

•Vyhledávání informací ve veřejné části RIVu a struktura údajů

•Předávání údajů o výsledcích výzkumu ze strany jejich tvůrců v kontextu grantových soutěží AMU

Hodnotící metody a kritéria

Aktivní účast na semináři. Vypracování zadaného úkolu.

9 / 27. 3. 2026 – AKADEMICKÉ KONFERENCE

Přednášející: Tereza Fousek Krobová

Cílem bloku je provést studující procesem realizace příspěvku na konferenci – od hledání a výběru vhodné konference a jejího zařazení do kariérního plánu, přes přípravu abstraktu po prezentaci výzkumu, time management, verbální a neverbální komunikaci a případnou přípravu proceedings. Součástí budou praktické ukázky, rady a tipy.

Podmínky splnění

Napsání krátkého abstraktu na fiktivní konferenci.

10/ 10. 4. 2026 AKADEMICKÉ PSANÍ

Jméno vyučující: Michaela Fišerová

Cíle:

Po dokončení bloku bude absolvent/ka znát strukturu odborného textu a jeho formální náležitosti. Bude umět strategicky připravit odborný text z hlediska vymezení obsahu, formulace hypotézy, výběru metodologie; osvojí si kritické a koncepční myšlení a čtení akademického textu coby konstruktivní oponent; bude umět předjímat možnou kritiku, stane se kritickým partnerem do akademické diskuse.

Forma studia:

Přednáška a seminář

1.hodina semináře: koncepce

Seminář uvádí do přípravy odborného textu z hlediska vymezení hlavní myšlenky, kompozice obsahu, výběru metodologie. Jeho součástí je představení problematiky disertace z hlediska: 1. vybraného teoretického kontextu, 2. formulace výzkumného problému, 3. originality vlastní hypotézy, 4. navrženého rozvrhu a metody výzkumu, 5. předpokládaného přínosu zkoumání.

1.hodina semináře: abstrakt

Seminář uvádí do odborných nároků na formulaci abstraktu. Abstrakt bude předmětem rozboru z hlediska požadavků kladených na akademické psaní a sebeprezentaci před odbornou veřejností. Diskuse bude směrovat k možnému vyjasnění nejasností a případnému zlepšení navržených formulací tak, aby byl výsledek akademicky srozumitelný a přesvědčivý.

1.hodina semináře: kritika

Seminář uvádí do kritérií hodnocení akademických textů. Jeho záměrem je představit čtenáře odborného textu coby konstruktivního oponenta a náročného partnera do diskuse. Doktorandi budou mít možnost osvojit si způsob uvažování oponenta, připravit se na kritickou recepci vlastních akademických textů.

Povinná literatura:

Evans, D., Gruba, P., Zobel, J. (2014): How to Write a Better Thesis. London: Springer.

Dunleavy, P. (2003): Authoring a PhD. New York: Palgrave Macmillan.

Vydra, A. (2010): Akademické písanie. Ako vzniká filozofický text. Trnava: FF TU. Turabian, K. (2013): Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Chicago Guides to Writing, Editing, and Dissertations. Chicago: The Chicago University Press.

Hodnotící metody a kritéria

Aktivní účast na semináři. Na seminář si každý doktorand/každá doktorandka přinese 1/ napsanou problematiku své disertace (5 vět), 2/ napsaný abstrakt svého článku nebo konferenčního příspěvku (5 vět). Obojí bude předmětem analýzy a diskuse v semináři. Texty není nutné posílat předem.

11 / 17. 4. 2026 – ZÁKLADY SOCIOLOGICKÝCH ŠETŘENÍ

Jméno vyučující: Daniela Machová

Cíle:

Absolventi získají základní znalosti a informace z oblasti sociologického šetření. Seznámí se možnostmi kvalitativního, a především kvantitativního výzkumu od počátečního nastavení projektu po vyhodnocení dat. V praktické části si vyzkouší sestavit a naprogramovat online dotazník.

Forma studia: Praktický workshop

Obsah:

•praktický workshop zaměřený na seznámení se s metodami sociologického výzkumu s ukázkou probíraných principů v praxi

•kvalitativní a/nebo kvantitativní výzkum

•tvorba dotazníků/diskusních scénářů ve vztahu k cílové dotazované skupině a chování respondentů

•prostředky a postupy dotazování (především elektronické nástroje dotazování (GoogleForms)

•vyhodnocování dat a nejčastější chyby

•součástí workshopu bude nastavení designu vlastního výzkumného projektu včetně přípravy dotazníku/diskusního scénáře

Povinná literatura:

Hendl, Jan: Přehled statistických metod zpracování dat, Praha , 2004, Portál

Hendl, Jan: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace, Praha, 2008, Portál

Disman, Miroslav: Jak se vyrábí sociologická znalost, Praha, 2002, Karolinum

Vinopal, Jiří: Kognitivní přístupy v metodologii výzkumných šetření: Metoda okamžité validizace. Praha, 2008, Sociologický ústav AV ČR

Hodnotící metody a kritéria:

Předpokladem hodnocení je aktivní účast na semináři, vypracování zadaného úkolu (nastavení designu vlastního dotazníku).

Výsledky učení

Výsledky učení jsou rozepsány u každého bloku v rubrice obsah kurzu.

Předpoklady a další požadavky

Kurz a jeho jednotlivé moduly jsou určeny studentům doktorského studia AMU.

Literatura

Viz Doporučená literatura u jednotlivých tematických bloků kurzu.

Hodnoticí metody a kritéria

Viz Hodnotící metody a kritéria u jednotlivých tematických bloků.

Webová stránka předmětu

https://www.amu.cz/cs/studium/centrum-pro-doktorska-studia/

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU

Rozvrh na akademický rok 2025/26:

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
10.10.2025 10:00–12:00 Daniela JOBERTOVÁ
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
17.10.2025 10:00–12:00 Tereza CZESANY DVOŘÁKOVÁ
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
24.10.2025 10:00–12:00
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
31.10.2025 10:00–12:00
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
07.11.2025 10:00–12:00 Veronika KLUSÁKOVÁ
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
06.03.2026 10:00–12:00 Helena Bendová
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
13.03.2026 10:00–12:00 Helena Bendová
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
20.03.2026 10:00–12:00 Daniela MACHOVÁ
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
27.03.2026 10:00–12:00 Tereza FOUSEK KROBOVÁ
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
10.04.2026 10:00–12:00 Michaela FIŠEROVÁ
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1
17.04.2026 10:00–12:00 Daniela MACHOVÁ
Jindřiška BLÁHOVÁ

paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů