Organizace a struktura hudebního provozu 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
108OSHP4 zkouška 3 16 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 63 až 78 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Oddělení hudebně teoretických disciplín

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky tohoto předmětu je seznámit studenty HAMU, zejména instrumentalisty, pěvce a další výkonné umělce se současnými trendy kreativních průmyslů a samozřejmě zejména se situací na hudebním trhu a v celé hudební oblasti. Jedním z cílů je i připravit studenty na postupný nástup tzv. revoluce 4.0 a problém průmyslu volného času v konkurenci hudby a dalších tradičních i nově vznikajících a dynamicky se rozvíjejících aktivit (například herní průmysl). Důležitým cílem je i naučit studenty orientovat se a prakticky umět rozlišit všechny formy získávání finančních prostředků včetně těch nejmodernějších jako je crowdfunding, fundraising apod.

Předmět „Organizace a struktura hudebního provozu“ je rozdělen do čtyř navazujících semestrů v osmi blocích. Výuka bude probíhat formou navazujících přednášek uvádějících do problematiky daného tématu. Poté bude následovat výklad pozvaného externího specialisty v dané oblasti.

Tematické okruhy:

  1. Digitalizace a problémy digitální současnosti – právní i finanční, revoluce 4.0 a její důsledky pro oblast hudby a umění, specifika zvukových a zvukově obrazových záznamů, příprava a způsob práce
  2. Sponzoring, dárcovství, mecenášství, fundraising, crowdfunding, způsoby financování a získávání finančních prostředků na projekty, reklama, marketing, PR jako nezbytné složky kariéry umělce v 21. století

Výsledky učení

Student získal na základě přednášek orientaci v oblasti veřejnoprávních i soukromých médií. Zjistil, jaká je úloha těchto médií při distribuci hudebního díla, ať už v audio nebo audiovizuální podobě. Získal znalosti z oblasti mediálního průmyslu a jeho vazeb na další segmenty průmyslu hudebního včetně stále rostoucí úlohy sociálních sítí a online přenosů hudební tvorby. Naučil se využívat pro distribuci svých výkonů a pro získávání finančních prostředků na své projekty nejen tradičních médií a tradičních způsobů, ale i digitálních platforem – zejména v případě crowdfundingu, který může v budoucnu výrazně nahradit část veřejných prostředků.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

PROŠKOVÁ, Radka. Fundraising v oblasti kultury se zaměřením na klasickou hudbu. Disertační práce. Praha: HAMU 2020.

NGUYENOVÁ, Monika Duyen. Streaming – nová forma distribuce klasické hudby. Diplomová práce. Praha: HAMU, 2020.

Doporučená literatura a prameny:

GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-151-8.

MCLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura: výbor z díla. Vyd. 1. Brno: Jota, 2000. 415 s. Nové obzory. ISBN 80-7217-128-3.

MEYROWITZ, Joshua. Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2006. 341 s. Mediální studia. ISBN 80-246-0905-3.

THOMPSON, John B. Média a modernita: sociální teorie médií. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2004. 219 s. Mediální studia. ISBN 80-246-0652-6.

Hodnoticí metody a kritéria

Zkouška se skládá ze dvou částí:

teoretická část (70% podíl na hodnocení) – prostudování povinné literatury, písemný test a ústní zkouška

praktická část (30% podíl na hodnocení) – písemné vypracování žádostí o grant, sponzoring a příprava fundraisingu a crowdfundingu na příslušných internetových platformách

Další požadavky: povinná účast studentů na přednáškách min. 80 %

Poznámka

není

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů