Proces vzniku výstavy II.

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
207PVP0 zápočet 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Předmět Proces vzniku výstavy II. kontinuálně navazuje na předmět Procesu vzniku výstavy I, a je součástí dvousemestrálního projektu KTK, KS a KP DAMU, jehož cílem je výstava na dané téma na závěr akademického roku 2023/2024.

V rámci Procesu vzniku výstavy I. a II. se studentky a studenti seznámí se základními procesy přípravy a realizace výstavy a dále s podobami kurátorství z hlediska teorie, historie i praxe.

Součástí předmětu jsou i moderované přednášky s odborníky z praxe.

Harmonogram kurzu:

Zformulování kurátorské koncepce výstavy, příprava podkladů pro Studentskou grantovou soutěž (kurátorská koncepce a koncepce výstavního katalogu, návrh architektonické realizace, rozpočet projektu, způsob propagace projektu). Další fáze projektu zahrnuje definitivní výběr exponátů, jednání s institucemi o jejich zápůjčce, zajištění licenčních a autorských práv, rozpracování architektonické koncepce vzhledem ke konkrétnímu prostoru včetně instalačního materiálu a návrhu tisků. Spolupráce s grafiky či grafičkami na koncepci a realizaci výstavního i katalogového designu a tisku. Koncepce a realizace propagační strategie projektu. Instalace, vernisáž, deinstalace, feedback, formální ukončení projektu.

Výsledky učení

Studentky a studenti navazují na teoretické základy přípravy a realizace výstavy, kdy se seznámili se základní problematikou kurátorství z hlediska divadelní teorie, scénografie a produkce. Rozvíjejí tyto zkušenosti na základě realizace výstavního projektu.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

HAUSER, Jakub, ed. a JANÁČOVÁ, Eva, ed. Obrazy nenávisti: vizuální projevy antisemitismu ve střední Evropě. 1. vydání. Praha: Artefactum, 2020. 

MORGANOVÁ, Pavlína, NEKVINDOVÁ, Terezie a SVATOŠOVÁ, Dagmar. Výstava jako médium: české umění 1957-1999. Vydání první. Praha: VVP AVU, 2020.

Hodnoticí metody a kritéria

Minimálně 80% přítomnost na setkání formou výuky či konzultace dle domluvy realizačního týmu a pedagoga. Aktivní účast na realizaci projektu (90 % klasifikace), závěrečná reflexe formou kolokvia (10 % klasifikace).

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů