Pitching

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305PIT zápočet 2 2 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Studenti získají základní znalosti a informace v oblasti komunikačních a prezentačních dovedností a osvojí si základní terminologii. Cílem předmětu je rozvíjet a procvičovat komunikační a prezentační schopnosti potřebné pro úspěšnou profesní praxi. Studenti se seznámí s prezentačními technikami a verbální i neverbální komunikací v pozitivních i náročných situacích.

Tematická osnova

Co je pitching v audiovizi; vývoj, kontext, možnosti a limity

Typologie oborových pitching fór (pro hraný film, dokumentární a animovaný film)

Pitching očima selektorů

Metody vyjednávání, networking

PR projektu, sebeprezentace na sociálních sítích

Verbální a nonverbální komunikace

Prezentace v angličtině a její úskalí

Výsledky učení

Student zná formy, výhody a úskalí prezentace, dokáže připravit prezentaci práce a profesních zkušeností, jejich vizí a projektů v psané i mluvené či audiovizuální podobě.

Studenti se seznámí s principy a praxí pitchingu, veřejného vystupování a prezentací. Dozví se o klíčových evropských pitchingových programech, soutěžích a fórech.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

ŠVECOVÁ, Marta (ed.). Jak na Pitching. Praha: NAMU, 2020 - studijní opora.

KURZ, Sibylle. Pitch it! NAMU, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8

ČEJCHANOVÁ, Hana. Prezentační dovednosti. UMPRUM, 2016 - studijní text

REYNOLDS, Garr. Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. New Riders, 2008. ISBN 978-0321525659

CARMINE, Gallo. Talk Like TED: The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds. St. Martin's Press, 2014. ISBN 978-1250041128

DUARTE, Nancy. slide:ology: The Art and Science of Creating Great Presentations. O'Reilly Media, 2018. ISBN 978-0596522346

HEATH, Chip; HEATH, Dan. Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die. Random House, 2007. ISBN 978-1400064281

HARRIS, Charles. Jaws in Space: Powerful Pitching for Film & TV Screenwriters. Creative Essentials, 2016. ISBN 978-1843447337

AGUADO, Ken; EBOCH, Douglas. The Hollywood Pitching Bible: A Practical Guide to Pitching Movies and Television. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. ISBN 978-1500191764

ATCHITY, Kenneth; WONG, Chi-Li. Writing Treatments That Sell: How to Create and Market Your Story Ideas to the Motion Picture and TV Industry, Second Edition. Holt Paperbacks, 2003. ISBN 978-0805072785

SHEFTER BISHOP, Lane. Sell Your Story in A Single Sentence: Advice from the Front Lines of Hollywood. Countryman Press, 2016. ISBN 978-1581573688

PALMER, Stephanie. Good in a Room: How to Sell Yourself (and Your Ideas) and Win Over Any Audience. Currency/Doubleday, 2018. ISBN 978-0385520430

HAUGE, Michael. Selling Your Story in 60 Seconds: The Guaranteed Way to Get Your Screenplay or Novel Read. Michael Wiese Productions, 2024. ISBN 978-1932907209

Hodnoticí metody a kritéria

Studijní výsledky jsou ověřovány písemně, splnění předmětu je podmíněno 75% docházkou a domácí praktickou prací.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů