Scénická a filmová hudba II. 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101SFHI2 | zkouška | 2 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | anglicky, česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra skladby
Obsah
Cíl výuky:
Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat v prvním nebo druhém roce studia. Vstupním předpokladem je schopnost alespoň základní práce v prostředí DAW (Pro Tools, Logic, Reaper, Live apod.). Alespoň základní znalost virtuálních nástrojů, mikrofonie, orchestrace, harmonie a dalších hudebně teoretických disciplín.
Jedná se o praktické cvičení zaměřené na kompozičně technické aspekty skladatele v oblasti audiovizuální, scénické a rozhlasové tvorby a vlastní realizaci autorské hudby jako doprovodu kolektivního díla.
Tematické okruhy:
Mezi hlavní oblasti rozvíjených dovedností patří
- workflow skladatele scénické / filmové hudby ve 21. století,
- komunikace v produkčním teamu, základní profese kolektivní produkce, prostupnost tvůrčí odpovědnosti, odpovědnost hudebního skladatele v kolektivní produkci,
- mluvené slovo versus hudba – dva rytmické koncepty,
- reálné a virtuální hudební nástroje,
- MIDI, temp-track a realizace filmové partitury,
- MIX hudby a zvuku – proč může být ošklivý zvuk ve filmu krásný (a naopak),
- otázky autorských práv při realizaci filmové hudby.
Výsledky učení
Schopnost doprovodit mluvené slovo vhodnou hudbou, analyzovat filmový klip, vnímat scénickou / audiovizuální polyfonii vyjadřovacích prostředků, ovládat na pokročilé úrovni ansámbl virtuálních nástrojů v kombinaci s paletou akustických zvuků, realizovat kvalitní mix hudby / zvuku v prostředí DAW, orientovat se v základních produkčních vztazích kolektivního díla.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Technologické zabezpečení ve zvukových laboratořích katedry skladby.
Materiály poskytnuté v rámci teamové spolupráce (scénáře, libreta, režijní záměry apod.)
Doporučená literatura:
COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: Readings in modern music, revised edition. New York London Oxford New Delhi Sydney: Bloomsburry Academic, 2017. 646 stran. ISBN 978-1-5013-1836-8.
CHION, Michel. Audiovision. Columbia University Press 1994, ISBN: 978-0-231-07899-3.
COOKE, Mervyn. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. 567 s. ISBN 978-80-87292-14-3 il.
BORDWELL, David. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6 il., rejstř. +.
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení je uděleno na základě docházky (min. 90 %), pravidelné aktivní práce a kvalitně zpracovaného kompozičního výstupu. Důležitým kritériem je individuální tvůrčí rozvoj studenta.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Composition (MA) - from 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Skladba (Mg) od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Scenáristika a dramaturgie - Mg (Volitelné předměty)
- Filmová režie - magistr (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (Volitelné předměty)
- Kamera - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)