Virtuální realita 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373VR2 ZK 2 4 hodiny DÍLEN jedou za 14 dní (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Posluchači a posluchačky si během kurzu osvojí herní engine Unreal engine jako nástrojem pro tvorbu pohyblivého obrazu a komplexnějších virtuálních prostředí a scén.

Forma studia

semináře a dílny

Předpoklady a další požadavky

Pokročilejší znalost 3D modelování a základního využití game engine. Pro absolventy 3D pro uměleckou tvorbu 1-2 a Game Engine pro uměleckou tvorbu 1-2. Pouze pro absolventy Virtuální realita 1.

Obsah kurzu

Studenti a studentky si osvojí použití game enginu Unreal, zejména pro tvorbu rozsáhlejších virtuálních prostředí. Dále pak budou pracovat s dalšími rozšířeními enginu, např. knihovnou Megascan. Taktéž budou schopni do vytvářených prostředí integrovat assety třetích stran i svoje vlastní.

V rámci kurzu bude engine Unreal používán jako nástroj pro tvorbu pohyblivého obrazu – absolventi a absolventky kurzu získají dovednosti v oblasti animace, práce s kamerou a svícení. Osvojí si paletu nástrojů a možností, které Unreal Engine nabízí a budou schopni je kreativně využít ve vlastní umělecké tvorbě.

Výstupem kurzy je video natočené v komplexním virtuálním prostředí s vlastním výtvarným názorem.

Tematické okruhy:

Tvorba terénů a komplexnějších scén

Světla, atmosférické efekty a postprocessing

Animace – importované a keyframe animace, práce s sequencerem

Doporučená nebo povinná literatura

GLOVER, Jesse, and LINOWES, Jonathan. Complete Virtual Reality and Augmented Reality Development with Unity: Leverage the Power of Unity and Become a pro at Creating Mixed Reality Applications. Packt Publishing Ltd, 2019. ISBN 9781838648183

MURRAY, Janet Horowitz. Hamlet on the holodeck: the future of narrative in cyberspace. New York: Free Press, c1997. ISBN 0-684-82723-9.

EVANS, Leighton. The re-emergence of virtual reality. New York, NY: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-54225-9.

BOWN, Alfie. The PlayStation dreamworld. Malden, MA: Polity, 2018. ISBN 9781509518036.

Hodnoticí metody a kritéria

Dokončená samostatná práce – virtuální scéna zaznamenaná do videa o délce 30 - 120s

Poznámka

výuka probíhá 1x za 14 dní v lichém kalendářním týdnu

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů