Základy etického marketingu a komunikace tématu udržitelnosti

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
376ZMK zápočet 5 12 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 116 až 141 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jakub KORDA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jakub KORDA

Katedra

Předmět zajišťuje Kabinet teorie a historie audiovize

Obsah

Jádrem kurzu je zprostředkovat možné přístupy k etickým teoriím coby východiskům pro ustanovování vlastních osobních etických rámců pro profesní praxi. Specificky bude problematika etiky vztažena k oblasti marketingových strategií využívajících téma udržitelnosti, a to jak ve smyslu veřejné i interní komunikace směřující k různorodým aktérům v audiovizuálním průmyslu. V kurzu budou společně diskutovány příklady dobré a špatné praxe, studentstvo bude poznatky aplikovat i v procesu přípravy vlastního výstupu. Výsledkem kurzu má být uvědomění si, co etika marketingu znamená pro jednotlivce a jaká je její role pro fungování firmy na audiovizuálním trhu. Klíčové koncepty pro spíše diskuzně orientovaný kurz jsou etika, marketing, udržitelnost plus jejich intersekční vazby. 

BLOK 1: CO JE TO ETIKA A MORÁLKA?

BLOK 2: ÚROVNĚ MARKETINGU, (NE)ETICKÝ MARKETING

BLOK 3: UDRŽITELNOST V KONTEXTU K ETICKÉHO MARKETINGU

a. Enviromentální rámec. Jak se etické rozhodování zohledňující enviromentální udržitelnost může vztahovat ke stakeholderům v audiovizuálním průmyslu? V jaké pozici se nachází štáb a v jaké uživatelé audiovizuálních obsahů. Jakým způsobem v kontextu životního prostředí chápat zacházení se zvířaty ve filmovém natáčení. 

b. Sociální rámec. Jak vztáhnou etické rozhodování k problematice duševní pohody, zdraví a bezpečí a zacházení se zvířaty v průběhu natáčení.  

Výsledky učení

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast a docházka (min. 70%)

Znalost přednášených teoretických konceptů, aktivita na semináři, aplikace vybraného teoretického rámce na vlastní výstup (jeho podoba se odvíjí od individuální dohody, může se jednat například o návrh komunikační strategie, brief na reklamní zakázku, draft etického kodexu apod.).

Poznámka

Přednáška se koná 17.10.; 7.11. a 28.11.2025

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

místnost LAZ-217
Učebna KDT 217

(Lažanský palác)
KORDA J.
09:30–14:00
(přednášková par. 1)
přednáška je 17.10.; 7.11.; 28.11
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
09:30–14:00 Jakub KORDA Učebna KDT 217
Lažanský palác
přednáška je 17.10.; 7.11.; 28.11 přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2025/2026:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů