Nové digitální možnosti distribuce audiovizuálních projektů 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MNDD2 | zápočet | 2 | anglicky, česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Úvod do nových digitalních možností tvorby a distribuce audiovizuálních projektů – AI, film3, metaverse.
Součásti výuky je workshop s tvorbou vlastního kina v metaversu – příklad www.voxels.com/s/weiser (student si vytvoří kino a bude ho mít online).
- AI - vysvětlení termínu, rozdělení kategorií, vysvětlení důležitosti správné formulace prompts, praktické ukázky programů a jejich výsledků, studenti budou mít možnost sami vyzkoušet
2.Film3 a USA filmový trh - vysvětlení termínu, představení světových osobností a projektů již fungujících ve film3, přehled současných tendencí amerického filmového průmyslu
3.Metaverse - vysvětlení termínu, výčet stávajících platform, důraz na metaversy vhodné k prezentaci audiovizuální tvorby
4.Praktický workshop- tvorba vlastního virtuálního kina (pro každého studenta, nebo skupinku studentů) + velké online promítání v metaversu
Výsledky učení
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejnovějšími technologiemi tvorby pomocí AI, virtuální distribuce a nových trendů amerického filmového průmyslu. Absolvováním tohoto kurzu student dosáhne základních znalostí a orientace v tématu, a zároveň si prakticky vytvoří vlastní kino v metaversu, možnost prezentace vlastní tvorby.
Předpoklady a další požadavky
Zakladní počítačová gramotnost. Vzhledem k tvorbě kina je vhodné, aby student měl již hotové AV cvičení či jinou tvorbu, kterou si v metaverse kině bude promítat. Budeme používat aplikaci Discord
Literatura
bude vydáno 30.dubna 2024 / Murphy P., : „AI in the Movies”, 2024, Edinburgh University Press, ISBN 9781474448581, 1474448585 , 216 stran
Tricart C. :„Virtual Reality Filmmaking: Techniques & Best Practices for VR Filmmakers“, 2017, Taylor & Francis, ISBN 9781315280394, 1315280396, 190 stran
Hacki C., Lueth D., Bartolo T.: „Navigating the Metaverse: A Guide to Limitless Possibilities in a Web 3.0 World“, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 1119898994, 9781119898993, 272 stran
Evans L., Frith J., Saker M.: “From Microverse to Metaverse: Modelling the Future through Today’s Virtual Worlds”, 2022, Emerald Group Publishing, ISBN 1804550213, 9781804550212, 152 stran
Rosa N., “Understanding the Metaverse: A Business and Ethical Guide”, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 111991180X, 9781119911807, 240 stran
Rijmenam M. Van, “Step into the Metaverse: How the Immersive Internet Will Unlock a Trillion-Dollar Social Economy”, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 1119887577, 9781119887577, 256 stran
Terry Q.H., Keeney S., „The Metaverse Handbook: Innovating for the Internet's Next Tectonic Shift“, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 111989252X, 9781119892526, 192 stran
Griffin C., „Metaverse: 7 BOOKS IN 1 - The Visionary Guide for Beginners to Discover and Invest in Virtual Lands, Blockchain Gaming, Digital art of NFTs and the Fascinating technologies of VR, AR and AI“, 2022, Clark Griffin Publishing, 264 stran
Hodnoticí metody a kritéria
Test získaných znalostí + hodnocení vytvořeného kina
Poznámka
Životopis přednášejícího:
Kristina Weiserova aka 113kw – audiovizuální a 3d artist, filmař, metaverse architekt, eventový manager, novinářka, studovala Univerzitu Palackého – film & divadelní historii, https://www.imdb.com/name/nm6663704
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - Bc (Volitelné předměty)
- Scenáristika a dramaturgie - Mg (Volitelné předměty)
- Režie - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Filmová režie - magistr (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (Volitelné předměty)
- Cinematography_3_2021 (Volitelné předměty)
- Kamera - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Kamera - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Produkce - Bakalářské studium - 2023 (Volitelné předměty)
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Volitelné předměty)
- Montage_2020 (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Fotografie EN - bakalář - 2022 (Volitelné předměty)
- Fotografie EN - magistr - 2022 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Cinema and Digital Media - Directing (Volitelné předměty)
- Herní design - magistr (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2024 (Volitelné předměty)
- Výzkum a teorie audiovize 2021 (Volitelné předměty)
- Výzkum a teorie audiovize 2023 (Volitelné předměty)