Lektorské vedení amatérských filmových projektů

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
303MLVAF zápočet 1 6 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 21 až 26 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra dokumentární tvorby

Obsah

Studující FAMU se často ocitají v roli lektorů a spolutvůrců vzdělávacích programů v oblasti audiovize. Vedou či se spolupodílejí na vedení různých workshopů, školních projektů i projektových dní. Tento modu se zaměřuje na charakteristické výzvy práce se skupinou a různými věkovými kategoriemi, nabídne též inspiraci pro práci s jednotlivci v realizaci jejich filmových děl. Přednášející čerpají ze svých mnohaletých lektorských zkušeností.

Dopoledne lektorky představí filmy, které vznikly v rámci působení MyStreetFilms na základních a středních školách a také v rámci workshopu pro širokou veřejnost. Výběr filmů představí širší škálu možných situací práce se skupinou, ale i jednotlivcem (v rámci skupiny).

Každá lektorka popíše proces tvorby filmu, od námětu přes realizaci a postprodukci s důrazem na specifické výzvy pedagogického vedení a procesu vzniku díla. Každá dílčí prezentace otevírá následnou diskusi, ve které budou reflektována lektorská východiska a postupy při vedení tvůrčích procesů. Diskutovány budou filmy se společensko-kritickým rozměrem stejně jako filmy introspektivní.

Odpoledne zasvětíme společné práci v malých skupinách, ve kterých si studující vyzkouší na vlastní kůži, jaké to je vést a být veden v tvůrčím procesu. Den zakončíme reflexí, jak nabyté objevy přenést do reálných pedagogických a tvůrčích projektů.

Výsledky učení

Zvýšené porozumění procesu tvorby filmu v kontextu vzdělávání. Rozvinuté dovednosti v oblasti vedení a komunikace v různorodých skupinách. Praktické zkušenosti s tvůrčím procesem a reflexe osobního přístupu k vedení.

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

Předat dětem, co je k žití: 30 rozhovorů - 30 let Sedmé generace. Brno: Hnutí Duha - Sedmá enerace, 2021

Působit, klást překážky, vyjít vstříc. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2016

Učit umění: učitel a žák v labyrintu současného umění. Magdalena Adámková Turzová. Univerzita Palackého v Olomouci,2015

Živá třída: vyučování a kolektivní vědomí. Christopher M. Bache, Přeložil Petr LISÝ. Praha : Carpe Momentum, 2015

Internetové zdroje:

filmvychova.cz

mystreetfilms.cz

filmouka.cz

Hodnoticí metody a kritéria

100% aktivní přítomnost na semináři

Poznámka

modulová výuka KDT FAMU

Přednášející/Lecturer: MgA. Tereza Reichová, MgA. Viola Ježková

Termíny a místo konání/Date and time: pátek 23. 2. 2024, 10-15:30h učebna KDT 211

Podmínky atestace/Assignement: zá/1 – 100% účast po celou dobu + aktivita na semináři

Kapacita/Capacity: 20

Povinný pro /Optional for: FAMU

Jazyk výuky/Language of teaching: česky

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů