Základy hudebního managementu pro interprety

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110MZHMI zápočet 1 20 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 10 až 15 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

19. 10. 2023 15: 20 – Úvod do marketingu – Iva Nevoralová (absolventka HP)

Být úspěšným umělcem neznamená žít ve vzduchoprázdnu a podceňovat sílu marketingové myšlení. Jaké otázky si položit na startu nového projektu? Jak budovat svou vlastní značku? První setkání uvede studenty do základů marketingu a pomůže jim najít odpověď na problémy, které často intuitivně cítí, nedokáží je však správně pojmenovat a analytickým způsobem řešit.

26. 10. 2023 15: 20 – Úvod do reklamy – Iva Nevoralová (absolventka HP)

Druhé setkání uvede studenty do světa reklamních formátů a tvorby reklamních kampaní s důrazem na online marketing a využití sociálních sítí. Jak zkombinovat formáty, aby byla kampaň úspěšná? Jak na reklamu levně a efektivně? Jak využít vlastní kreativitu?

9. 11. 2023 15: 20 – Právní minimum – autorské právo – základní pojmy z oblasti autorského práva

(JUDr Ing. Roman Strejček – předseda představenstva OSA , Prof. Jiří Srstka - DILIA/

Základní principy, kolektivní správa a kolektivní správci, OSA,

Intergram, Dilia, doba ochrany výkonu umělce, Směrnice o autorském právu na jednotném digitálním trhu, koncertní vystoupení, záznam nebo přenos pro rozhlasové a televizní vysílání, natáčení pro nahrávací společnost, filmové a reklamní produkce, online přenos a streaming, streamovací platformy a jejich funkce, způsoby odměny ze streamingu

30. 11. 2023 15: 20 – Zdroje financování – Barbora Hančíková z platformy Hithit

Praktická ukázka financování formou veřejné sbírky za odměnu,

Petra Soukupová – Police Symphony Orchestra (interní doktorandka)

14. 12. 2023 15: 20 – Finanční zajištění projektů (Doc. PhDr. Ingeborg Radok Žádná, prof. PhDr. Jiří Štilec, CSc)

Jaké typy financování projektů existují, financování ze soukromých a veřejných zdrojů, dárcovské smlouvy, sponzoring, Jaké typy grantových žádostí existují, jak správně vyplnit a odůvodnit grantovou žádost na AMU, MK ČR, municipalitách, Nadace Leoše Janáčka, Nadace Bohuslava Martinů, Státní fond kultury, Partnerství OSA další subjekty. Principy sponzoringu, dárcovství, fundraisingu a crowdfundingu.

Výsledky učení

Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty HAMU, zejména budoucí instrumentalisty, pěvce, dirigenty, sbormistry a všechny další výkonné umělce s tím, jak probíhá ve společnosti a v praxi hudební provoz a připravit je na jejich další profesionální dráhu. Interaktivní přednášky a návštěvy předních osobností a odborníků z hudební praxe pomohou k základní orientaci v oblasti financí, daňové legislativy, autorských práv, produkce a propagace. Studenti se mohou naučit řadu praktických a potřebných aktivit – sestavení rozpočtu, podání grantové žádosti a její správné vyplnění, příprava fundraisingu, příprava základní informace o koncertu, nahrávce nebo festivalu.

Předmět poskytne přehled o současném hudebním průmyslu, jeho trendech a nových příležitostech spojených s procesem digitalizace, revoluce 4.0 a dalšími fenomény současnosti.

Předpoklady a další požadavky

Předmětu určen pro studenty HAMU, zejména budoucí instrumentalisty, pěvce, dirigenty, sbormistry a všechny další výkonné umělce.

Literatura

Bude upřesněno v průběhu kurzu

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast na výuce, hodnoceno: zápočtem, 1 kredit

Poznámka

Všechny čtyři čtyřhodinové bloky se konají vždy ve čtvrtek příslušného data v 15.20 v místnosti č. 2017

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů