Základy hudebního managementu pro interprety

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110MZHMI zápočet 1 20 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 10 až 15 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jiří ŠTILEC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ, Jiří ŠTILEC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

  1. října 2024 - doc. PhDr. Ingeborg Radok Žádná a prof. PhDr. Jiří Štilec - Financování projektů v oblasti hudebního umění

Jaké typy financování projektů existují, financování ze soukromých a veřejných zdrojů, dárcovské smlouvy, sponzoring, Jaké typy grantových žádostí existují, jak správně vyplnit a odůvodnit grantovou žádost na AMU, MK ČR, municipalitách, Nadace Leoše Janáčka, Nadace Bohuslava Martinů, Státní fond kultury, Partnerství OSA další subjekty. Principy sponzoringu, dárcovství, fundraisingu a crowdfundingu.

  1. listopadu 2024 - MgA. Iva Navoralová - Marketing 1

Být úspěšným umělcem neznamená žít ve vzduchoprázdnu a podceňovat sílu marketingové myšlení. Jaké otázky si položit na startu nového projektu? Jak budovat svou vlastní značku? První setkání uvede studenty do základů marketingu a pomůže jim najít odpověď na problémy, které často intuitivně cítí, nedokáží je však správně pojmenovat a analytickým způsobem řešit.

  1. listopadu 2024 - MgA. Iva Nevoralové - Marketing 2

Druhé setkání uvede studenty do světa reklamních formátů a tvorby reklamních kampaní s důrazem na online marketing a využití sociálních sítí. Jak zkombinovat formáty, aby byla kampaň úspěšná? Jak na reklamu levně a efektivně? Jak využít vlastní kreativitu?

  1. prosince 2024 - Terezie Kovalová - Umělá inteligence a její možnosti v hudbě

Výsledky učení

Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty HAMU, zejména budoucí instrumentalisty, pěvce, dirigenty, sbormistry a všechny další výkonné umělce s tím, jak probíhá ve společnosti a v praxi hudební provoz a připravit je na jejich další profesionální dráhu. Interaktivní přednášky a návštěvy předních osobností a odborníků z hudební praxe pomohou k základní orientaci v oblasti financí, daňové legislativy, autorských práv, produkce a propagace. Studenti se mohou naučit řadu praktických a potřebných aktivit – sestavení rozpočtu, podání grantové žádosti a její správné vyplnění, příprava fundraisingu, příprava základní informace o koncertu, nahrávce nebo festivalu.

Předmět poskytne přehled o současném hudebním průmyslu, jeho trendech a nových příležitostech spojených s procesem digitalizace, revoluce 4.0 a dalšími fenomény současnosti.

Předpoklady a další požadavky

Předmětu určen pro studenty HAMU, zejména budoucí instrumentalisty, pěvce, dirigenty, sbormistry a všechny další výkonné umělce.

Literatura

Bude upřesněno v průběhu kurzu

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast na výuce, hodnoceno: zápočtem, 1 kredit

Poznámka

Všechny čtyři čtyřhodinové bloky se konají vždy ve čtvrtek příslušného data v 15.20 v místnosti č. 2017

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 2017
Učebna 2017 (HAMU)

(Lichenštejnský palác)
ŠTILEC J.
RADOK ŽÁDNÁ I.

15:20–18:20
(přednášková par. 1)
Bloková výuka ve vypsaných termínech 31.10, 21.11., 28.11., 5.12. 2024

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 15:20–18:20 Jiří ŠTILEC
Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
Učebna 2017 (HAMU)
Lichenštejnský palác
Bloková výuka ve vypsaných termínech 31.10, 21.11., 28.11., 5.12. 2024 přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů